Mała czy duża firma?

Na rynku najłatwiej jest się utrzymać, kiedy ma się stałe dochody w firmie. W związku z tym firma musi dobrze prosperować, aby mieć swoich stałych klientów, którzy regularnie będą przynosić odpowiednie dochody. Z tego też względu duże firmy często są w stanie dłużej utrzymać się na rynku niżeli małe. Jeżeli jednak chodzi o firmy spożywcze, najczęściej w przypadku dużych firm znacząco spada jakoś produktów, które oferują. Małe firmy często maja konkurencję wśród dużych firm, ale niekiedy są w stanie nawet i w tym wypadku utrzymać się na rynku. Ważne są nie tylko konkurencyjne ceny, dobra reklama, ale również innowacyjność oferowanych produktów. Jeżeli chodzi o usługi, duże firmy przeważnie mają już swoich stałych klientów, ze względu na szeroka reklamę oraz długi czas istnienia na rynku. Muszą niestety ponosić również wysokie koszty za prasę i media, w których znajdują się reklamy oferowanych usług, jak również koszty wynajęcia lokali, oraz pensji dla pracowników. Małe firmy nie ponoszą tak dużych nakładów pieniężnych jednak potrzebują również sporo pieniędzy i czasu, żeby wybić się na tak ogromnym rynku produktów i usług.

Dodaj komentarz